رژیم شیر سه روزه

0 58

در حال حاضر رژیم های مختلفی وجود دارند که در تبلیغات خود کاهش وزن سریع را نوید می دهند. رژیم شیر، یک رژیم کاهش وزن جدید است و بهتر است که با آن آشنا شوید. با توجه به دستور این رژیم، فقط نوشیدن شیر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. برای آگاهی از رژیم غذایی شیر و مضرات آن لطفاً مقاله ما را بخوانید.

خواص شیر برای بدن

 هر روز درمورد رژیم جدید کاهش وزن مطالبی را می شنوید و برنامه های غذایی متنوعی برای انتخاب وجود دارد مانند رژیم کانادایی یا رژیم سیرت فود. الان که این مقاله را می خوانید، رژیم غذایی دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد. این رژیم جدید برای کاهش وزن طراحی شده است. در این رژیم در طول روز برای کاهش وزن مجبورید فقط شیر بخورید.

بیشتر بخوانید:

اکثر مردم معتقدند که شیر حاوی چربی است و منجر به افزایش وزن می شود اما این رژیم لاغری با کاهش وزنی که به همراه دارد می تواند به شما کمک کند فقط با نوشیدن شیر وزن کم کنید. شیر سرشار از مواد مغذی مختلف است که برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین بهترین منبع کلسیم است که باعث سلامت استخوان ها می شود. نوشیدن شیر به هدف کاهش وزن، فواید اساسی برای سلامتی دارد. در اینجا هر آنچه در مورد این رژیم لاغری باید بدانید آورده شده است.

یک لیوان شیر

چرا شیر؟

به طور گسترده و جهانی پذیرفته شده است که مصرف شیر برای حفظ سلامتی ما مفید است. این ماده مغذی سرشار از کلسیم و فسفر است همچنین مصرف شیر می تواند به خلاص شدن از چربی های اضافی در بدن کمک کند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که رژیم غذایی شیر کالری دریافتی را کاهش می دهد و به فرد کمک می کند تا سریعتر وزن خود را کاهش دهد. همچنین، شیر می تواند مدت زمان طولانی تری احساس سیری در فرد ایجاد کند. اشتها را کنترل می کند و به افراد  انرژی کافی برای انجام فعالیت روزانه می دهد.

طبق مطالعه منتشر شده در ژورنال انجمن رژیم های غذایی آمریکا در سال ۲۰۱۱، این نوشیدنی سفید حاوی عناصر ریز مغذی اضافه ای است که می تواند به کاهش توده چربی در بدن کمک کند. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی اروپا در سال ۲۰۱۲ بیان داشت که نوشیدن شیر بدون چربی برای کاهش وزن بیشتر از سایر نوشیدنی ها مفید است.

اگرچه گاهی اوقات به دلیل داشتن مزایای بالقوه کاهش وزن با شیر، آن را به علت وجود آب پنیر یا کازئین به حساب می آورند، اما مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله تغذیه بالینی اروپا منتشر شد، نشان داد که نوشیدن شیر بدون چربی برای کاهش وزن مفیدتر از سایر نوشیدنی هایی است که مقدار آنها به همان اندازه کالری دارد و حاوی فقط آب پنیر یا فقط کازئین است. افرادی که شیر می نوشیدند در وعده های غذایی بعدی کمتر از کسانی که سایر نوشیدنی ها می نوشیدند، غذا می خوردند. این بدان معنی است که احتمالاً کازئین یا آب پنیر به تنهایی نمی توانند موفقیت بالقوه در کاهش وزن ناشی از نوشیدن شیر را داشته باشند.

اگر عاشق شیر هستید، خبرهای خوبی برای شما وجود دارد. در واقع یک برنامه غذایی وجود دارد که رژیم شیر نامیده می شود و در آن می توانید در طول روز شیر زیادی بنوشید. قسمت جالب این است که این رژیم غذایی در بین افرادی که می خواهند لاغر شوند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما قبل از اینکه مستقیماً به سمت لیوان های شیر بشتابید، باید درباره برنامه رژیم غذایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درک رژیم غذایی شیر

در اصل این رژیم غذایی برای کاهش وزن است و برای بهبود بدن و درمان سایر مسائل مربوط به سلامتی صورت نمی گیرد. اما همه ما می دانیم که چاقی می تواند به بیماری های دیگری منجر شود و بنابراین این رژیم غذایی برای کمک به افرادی که با مشکلات وزن روبرو هستند اصلاح شده است. مشکل اصلی این رژیم این است که فرد فقط می تواند شیر بخورد.

رژیم غذایی شیر برای کاهش وزن چیست؟

رژیم های غذایی شیر باعث کاهش مصرف شیر بدون چربی برای کاهش وزن می شود. اما این رژیم بخاطر مضراتی که به همراه دارد بحث هایی بین کارشناسان تغذیه را برانگیخته است. این رژیم غذایی ادعا می کند که دارای بسیاری از مواد مغذی است زیرا شیر سرشار از مواد مغذی حیاتی مختلف است. اما بسیاری ادعا می کنند که مصرف شیر به تنهایی می تواند باعث کمبودهای غذایی شود. نوشیدن شیر به تنهایی باعث می شود بسیاری از مواد مغذی ضروری بدن را از دست دهید. این رژیم همچنین می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

این رژیم می تواند شامل نوشیدن شیر به تنهایی بدون چربی به مدت یک ماه (حداکثر ۲ لیتر در روز) باشد. مطالعات می گویند مصرف زیاد کلسیم منجر به کاهش وزن می شود، زیرا به بدن کمک می کند تا از چربی های بدن خلاص شود به خصوص چربی های شکمی. اگر فردی رژیم شیر داشته باشد، فقط کلسیم و پروتئین شیر را دریافت می کند. بدن انسان از نظر مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، آهن، نیاسین، فولات و  همچنین ویتامین های C و D کاملاً  دچار کمبود خواهد شد. به عبارتی شیر فاقد فیبر است.

برای استفاده از این رژیم غذایی جهت کاهش وزن، باید مصرف لبنیات روزانه خود را افزایش داده و سایر مواد غذایی را نیز کاهش دهید. یک برنامه سبک برای این رژیم می تواند شامل نوشیدن یک لیوان شیر قبل از هر وعده غذایی باشد. این روش به شما کمک می کند تا اشتها خود را کاهش داده و مصرف کلی مواد غذایی را کم کنید. برنامه دشوار آن می تواند شامل   فقط مصرف لبنیات و پرهیز از چیزهای دیگر برای مدت زمان نامشخص باشد. افرادی که می خواهند از این رژیم غذایی به طور کامل بهره مند شوند، تمایل دارند که شکل بنیادی آن را انتخاب کنند، در این رژیم باید روزانه حدود ۲ لیتر شیر بنوشید. با این حال، اگر مشکلات سلامتی خاصی دارید یا رژیم غذایی را بدون آماده سازی مناسب بدن شروع می کنید، رژیم سخت شیر برای کاهش وزن می تواند به بدن تان آسیب برساند.

 آیا مصرف شیر واقعاً می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

 آیا مصرف شیر واقعاً می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

برای آگاهی از این مسائل، اصلاحات بسیار جزئی در این رژیم غذایی را پیشنهاد کرده اند که می تواند به فرد کمک کند تا بر کمبودهای غذایی خود غلبه کند. همچنین این تغییرات می تواند به تأمین فیبر مورد نیاز شما کمک کند. اگر شما هم تصمیم گرفته اید که این رژیم را دنبال کنید، باید از یک کارشناس تغذیه بخواهید تغییراتی در این رژیم غذایی ایجاد کند تا مقدار کافی از سایر مواد مغذی را نیز بتوانید در رژیم خود داشته باشید. در مقایسه با سایر غذاها و نوشیدنی های دیگر در این رژیم مصرف شیر بیشتر خواهد بود.

رژیم شیر چه مضراتی دارد؟

رژیم شیر برای کاهش وزن با اینکه رژیمی امیدوار کننده است، اما رژیمی خطرناک است و پیش بینی نتایج آن سخت است. این رژیم غذایی چنان خطرناک و مضر است که اگر بخواهید بدون آمادگی کافی و مشاوره با پزشک آن را دنبال کنید، می تواند به بدن تان آسیب برساند. در زیر مضرات و مشکلات معمولی بهداشتی وجود دارد که در نتیجه استفاده از این رژیم غذایی می تواند بوجود آید:

  1.  عدم تحمل لاکتوز، هضم لاکتوز موجود در شیر گاو برای بعضی از افراد دشوار است، در نتیجه حالت تهوع، گرفتگی، گاز، نفخ و اسهال ایجاد می کند.
  2. به خطر افتادن سلامت قلب، مصرف بیش از حد شیر می تواند سطح LDL (کلسترول بد) شما را افزایش دهد.
  3.      پدیدار شدن آکنه،  به دلیل وجود چربی شیر ممکن است افراد دچار آکنه شوند.
لیوان شیر و پارچ در کنار گاو در طبیعت

رژیم غذایی شیر برای کاهش وزن چگونه کار می کند؟

اطلاعات علمی در مورد رژیم غذایی شیر برای کاهش وزن بسیار کم است. از لحاظ تئوری، می دانیم که شیر حاوی کلسیم بسیاری است که می تواند به فرد کمک کند تا مقداری کاهش وزن داشته باشد. برخی از کارشناسان تغذیه ادعا می کنند که مصرف کلسیم باعث چربی سوزی در بدن انسان، به ویژه در ناحیه شکم می شود، منطقه ای که از بین بردن آن بسیار دشوار است. افزایش سطح ویتامین D و کلسیم در لبنیات تأثیر مثبتی بر کاهش وزن داشته است. علاوه بر این، شیر می تواند به فرد در کاهش مصرف انرژی کمک کند و در عین حال منبع ارزشمندی از پروتئین، ویتامین D، کازئین و سایر مواد مغذی باشد. در حقیقت، مطالعه ای نشان داده است که کازئین می تواند سطح تری گلیسیرید را کاهش دهد. افزایش بیش از حد تری گلیسیرید باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامت قلب و عروق می شود.

با این حال نباید بیش از حد در مورد این روش کاهش وزن هیجان زده شوید. برای دیدن تغییر قابل مشاهده، شما باید با جایگزینی تمام غذاهای موجود در آن با لبنیات، عادات غذایی و برنامه غذایی خود را به شدت تغییر دهید. متخصصان اتفاق نظر دارند که این نوع رژیم غذایی و همچنین سایر روش های کاهش وزن که شما را مجبور به خوردن فقط یک ماده غذایی برای مدت طولانی می کند، در بعضی از شرایط نادرست است. بعلاوه، احتمال اینکه فرد نتواند در آینده وزن خود را حفظ کند زیاد است.

شیر در کنار دیگر محصولات لبنی

کدام شیر برای کاهش وزن بهترین است؟

جدا از جایگزینی غذاهای جامد در برنامه غذایی خود با لبنیات، شما در انتخاب شیر محدود هستید. در حالت ایده آل، انتظار می رود شیر نیمه چرب، حاوی ۲ درصد چربی باشد، شما می توانید به اندازه کافی شیرکم چرب بنوشید. ۱۰۰ میلی لیتر شیر نیمه چرب حاوی حدود ۵۰ کیلوکالری است. این نوع شیر تقریباً ۵ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم چربی و ۳٫۵ گرم پروتئین دارد. در مورد کلسیم که به طور معمول در لبنیات زیاد است، معمولاً ۱۰۰-۱۲۰ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر از محصول را تشکیل می دهد.

با توجه به اینکه انتظار می رود حدود ۱٫۸ لیتر شیر نیمه چرب به عنوان قسمت اصلی رژیم غذایی برای کاهش وزن بنوشید، مصرف شیر روزانه شما باید حدود ۱۰۰۰ کیلوکالری باشد.

سه لیوان شیر و انواع مغز ها مانند بادام و فندق

اگر نمی توانید شیر بنوشید چه کاری می توان کرد؟

شیر لبنی تنها گزینه مناسب برای کسانی که تصمیم گرفته اند رژیم لاغری خود را برای کاهش وزن شروع کنند نیست. سایر گزینه های که می تواند انتخاب شیر بادام و شیر سویا باشد. شیر بادام گاهی به عنوان جایگزینی معادل شیر لبنی تبلیغ می شود، اما این اشتباه است زیرا این دو از نظر غذایی کاملاً با هم متفاوت هستند. از یک طرف، کالری شیر بادام کمتر از شیر لبنی است و این یک انتخاب عالی برای کسانی است که مشتاق لاغر شدن هستند. در حقیقت، یک فنجان شیر بادام بدون قند حدوداً ۳۹ کالری دارد که ۵۰ کالری کمتر از آنچه شیر لبنی دارد، است. از طرف دیگر، شیر سنتی سرشار از پروتئین است که اثر کاهش وزن آن از نظر علمی ثابت شده است.

بیشتر بخوانید:

با مصرف هر روز یک فنجان شیر بادام، می توانید ۲٫۵ کیلو چربی بسوزانید. رژیم شیر سویا برای کاهش وزن نیز با توجه به مزایای مختلف نوشیدنی امکان پذیر است. مطالعه ای تأثیر مثبت دوغ را بر کاهش اندازه دور کمر در افراد دارای اضافه وزن نشان داده است. این نشان می دهد که نوشیدنی می تواند کاهش وزن را تسهیل کند. مطالعه دیگری نشان داده است که پروتئین سویا، که به مقدار زیادی در شیر دوغاب وجود دارد، در کاهش وزن نقش دارد. یک فنجان شیر حاوی ۸۰ کالری است، که آن را در محدوده کالری کم قرار می دهد. به همین ترتیب، شیر سویا دارای مقدار کمی قند است که فقط ۶ گرم از آن را شامل می شود. برخلاف چربی موجود در شیر لبنی، چربی سویا به هیچ وجه مضر نیست. علاوه بر این، شیر سویا حاوی تعدادی ویتامین مرتبط با چربی سوزی است. به طور کلی، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز، می توانند شیر سویا را به عنوان جایگزین شیر لبنی انتخاب کنند.

مزایای کاهش وزن با اضافه کردن ورزش

بر اساس مقاله ای، یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا و افزایش لبنیات برای کاهش وزن به همراه ورزش در حالی که توده عضلانی را حفظ می کند، مؤثرتر از یک رژیم پروتئین کافی، لبنی متوسط یا رژیم غذایی کم پروتئین و لبنی است. این مطالعه نشان داد که پروتئین و کلسیم با کاهش چربی شکم ارتباط دارند. فعالیت حداقل ۳۰۰ دقیقه کاردیو با شدت متوسط در هفته به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید و بتواند کاهش وزن خوبی داشته باشید، در حالی که افزودن حداقل دو جلسه تمرین قدرتی به فرد در ساختن عضله کمک می کند تا متابولیسم خود را افزایش دهد و در حفظ وزن بدن افراد بدون کاهش وزن کمک می کند.

 پروتئین و کلسیم با کاهش چربی شکم ارتباط دارند

رژیم شیر برای لاغری سریع

پیروی از رژیم شیر برای مدت زمان طولانی باعث کمبود مواد مغذی دیگر مانند منیزیم، آهن، ویتامین های C و D و فیبر می شود. این رژیم غذایی مخصوص افراد دارای اضافه وزن طراحی شده است و باید تحت نظارت یک متخصص بهداشت انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button