۱۰ تمرین برای از بین بردن غبغب+آموزش تصویری

0 65

غالباً به ما گفته می شود که چانه خود را بالا نگه داریم، اما هنگامی که می خواهیم  آن را پایین نگه دارید این کار شاید برایتان دشوار باشد. داشتن غبغب لزوماً نشانه ضعف سلامتی نیست، اما می تواند به عزت نفس و زندگی اجتماعی شما آسیب برساند. خوشبختانه، روش های مختلفی برای کاهش غبغب وجود دارد، اگر این کار را به طور کامل از بین نبرد می تواند شکل آن را کاهش دهد. بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید غبغب خود را کاهش دهید و درباره آن فک اضافی کمی بیشتر بدانید.

رژیم غذایی صحیح و تحرک بدنی بالا چند نمونه از عادت های خوبی هستند که می تواند به بدن تان کمک کند تا سالم و جوان بماند. این مسئله در مورد عضلات صورت ما نیز صادق هست همانطور که می دانید با افزایش سن عضلات قدرت خود را از دست می دهند.

با توجه به این موضوع، ما در مجله هفت حیات لیستی از بهترین تمرینات را برای کمک به بازگشت چهره شما به شکوه قبلی خود تهیه کرده ایم.

درست مثل هر تمرین دیگری باید قبل از تمرین اصلی، عضلات صورت خود را گرم کنید.

برای این منظور، فک پایین خود را به جلو و عقب حرکت دهید و سپس آن را به سمت چپ و راست حرکت دهید. تمام حرکات باید به آرامی و بدون حرکات تند و ناگهانی انجام شود. ۸-۱۰ بار تمرین را تکرار کنید.

گرم کردن عضلات چانه

۱۰ ورزش موثر برای خلاص شدن از شر غبغب

۱٫ اسکوپ

تمرین اسکوپ

دهان خود را باز کنید و لب پایین خود را روی دندان های پایین خود بچرخانید. تصور کنید که باید آب دهان را با فک پایین خود جمع کنید. با حرکت اسکوپ سر خود را به سمت پایین حرکت دهید و در حالی که سر خود را بلند می کنید دهان خود را ببندید.

در حین انجام این تمرین مطمئن شوید که گوشه های لب کاملاً شل شده است. ۵-۷ بار تکرار کنید.

۲٫ بینی خود را لمس کنید

داشتن غبغب نیز با ضعف عضلات استخوان هیوئید همراه است. به همین دلیل این عضلات نیز باید تقویت شوند.

تمرین لمس کردن بینی با زبان

زبان خود را تا آنجا که ممکن است بیرون بیاورید و سعی کنید که نوک زبان خود را به بینی خود برسانید. لب های خود را معمولی نگه دارید. ۵ بار تکرار کنید.

۳٫ صورت به شکل بیضی کامل

تمرین کشیدن چانه رو به جلو

اگر دوست دارید شکل صورت خود را به دوران جوانتری برگردانید و گونه های خود را به سمت بالا بکشید، تمرین زیر را انجام دهید: سر خود را به سمت چپ بچرخانید و فک پایین خود را به جلو بکشید، عضلات گردن خود را فشار دهید. شما باید عضلات سمت چپ گردن خود را کشیده تر احساس کنید. سپس سر خود را به سمت راست برگردانید و همان حرکت را انجام دهید. هر بار ۵ بار تکرار کنید.

۴٫ “زرافه را ببوس”

تصور کنید باید یک زرافه (یا کسی که بسیار قد بلند است) ببوسید.

تمرین زرافه را ببوس با بلند کردن سر

صورت را به سمت بالا بردارید و به سقف نگاه کنید. اندکی فک پایین خود را به جلو بیاورید و لب های خود را به هم بزنید انگار که می خواهید شخصی را ببوسید. اگر تمرین را به درستی انجام می دهید، باید احساس فشار شدیدی در گردن خود داشته باشید. موقعیت را برای ۵ تا ۸ ثانیه نگه دارید و رها کنید. ۵ بار تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:

۵٫ مقاومت

تمرین مقاومت با گذاشتن دست ها زیر چانه

برای این تمرین باید دستان خود را به شکل مشت درآورید و آنها را مستقیم زیر چانه تان قرار دهید. سپس شروع به حرکت دادن فک پایین به سمت مشت های پایین کرده و ضمن غلبه بر مقاومت، عضلات خود را فشار دهید. نیروی فشار باید به تدریج افزایش یابد. وقتی به حداکثر مقاومت رسیدید، ۳ ثانیه نگه دارید. سپس استراحت کنید و تمرین را ۵-۷ بار تکرار کنید.

۶٫ لبخند بزنید

حکرت لبخند زدن برای از بین بردن غبغب

با دهان بسته دندان های خود را جمع کنید و سعی کنید گوشه های لب خود را تا حد ممکن باز کنید. اکنون زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید، به تدریج نیروی فشار را افزایش دهید. اگر احساس فشار شدیدی در عضلات چانه دارید، پس تمرین را به درستی انجام داده اید. این احساس تنش را ۵ ثانیه نگه دارید و سپس ۳ ثانیه آرام باشید. ۵-۸ بار تکرار کنید.

۷٫ گونه های پف کرده

تمرین پف کردن صورت برای از بین بردن غبغب

با دهان نفس عمیقی بکشید و آن را با هوا پر کنید. دهان خود را ببندید و گونه های خود را پف کنید. اکنون کف دست خود را بر روی گونه های خود فشار دهید تا در عضلات خود احساس تنش کنید. ۳-۵ ثانیه در این حالت بمانید، سپس هوا را آزاد کرده و استراحت کنید. ۵-۶ بار تمرین را تکرار کنید.

۸٫ صورت ماهی

انجام حرکت صورت ماهی

ممکن است شما این کار را  در دوران کودکی زیاد انجام داده باشید اما این بار باید به خاطر چانه اضافی خود این کار را انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط گونه های خود را مکیده و آن را برای ۱۵ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید. این کار را پنج تا شش بار تکرار کنید. شما این کار را می توانید در زمان استراحت و یا پشت میز کار خود انجام دهید.

۹٫ طناب زدن

طناب زدن تقریباً مشابه دویدن است، اگرچه این تمرین ممکن است کمی مؤثرتر از دویدن باشد زیرا هنگام پرش حرکتی در اطراف صورت شما ایجاد می شود که به کنترل چانه نیز کمک می کند. در حقیقت، یک مطالعه منتشر شده در مجله غدد درون ریز و متابولیسم کودکان، نشان می دهد که پرش در مدت ۱۲ هفته تمام چیزی است که شما برای تغییر ترکیب کلی وزن بدن، از جمله صورت نیاز دارید.

۱۰٫ لمس چانه

این مورد باعث ایجاد حداکثر کشش در اطراف ناحیه زیر چانه می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط زبان خود را بیرون آورده و سعی کنید چانه خود را لمس کنید. اگر نمی توانید مشکلی پیش نمی آید اما فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه آن را حفظ کنید و آرام باشید. این کار را برای نتایج بهتر ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید.

چه عواملی باعث ایجاد غبغب می شود؟

همه ما می دانیم که قبل از درمان بیماری باید از علل آن آگاهی داشته باشیم. اگرچه داشتن غبغب بیماری نیست، اما به اندازه آن مهم است که از دلایل چانه اضافی خود آگاه باشید. همه ما با یک چانه به دنیا آمده ایم و اینکه چگونه دو برابر می شود یک سوال معقولی است که باید حل شود.

‍ ارثیه خانوادگی

این نه یک گنج بلکه برای اکثر افراد یک بار اضافی است. دو برابر شدن بافت بین فک و گردن شما ممکن است میراث ارثی از والدین یا گذشتگان شما باشد. بافت های اضافی ضعیف می شوند و عضلات حمایتی گردن، خود به تنهایی با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست شما را غارت می کند و وضعیت بدن شما را به یکباره تخریب می کند. الگوی ژنتیکی یا ژن های ارثی درست مثل روغنی هستند که به آتش می افزاید و وضعیت را بدتر می کند.

 رژیم غذایی ضعیف، چانه های اضافی

رژیم غذایی نامناسب و افزایش وزن دلیل دیگری جذاب برای ایجاد غبغب در شما است.  سبک زندگی ناسالم و سوء تغذیه سوخت و ساز بدن شما را کاهش می دهد. بنابراین باعث می شود که عضلات ناحیه چانه کاهش یابد. وقتی عضله اصلی را از دست می دهید، چانه شروع به ضعیف شدن می کند و کل ساختمان صورت گیر می افتند. یعنی پوست شما در اطراف آن فرو می ریزد، آرواره ها خود را پایین می اندازند و چربی زیر آن دو برابر می شود. بنابراین رژیم غذایی نامطلوب مطمئناً با عضلات ناسالم و چانه اضافی ارتباط غیر مستقیم دارد. تمرینات برای غبغب را ادامه دهید و مصرف مناسب مواد غذایی مغذی می تواند درمانی برای دردسر شما باشد.

وجود غده های تیروئید آزار دهنده

غدد تیروئید همیشه درد سر ساز هستند، زیرا مانند دستانی سیاهی هستند که پشت تعدادی از مشکلات سلامتی هستند. تیروئید ناهنجاری های پوستی ایجاد می کند. در بعضی مواقع غدد تیروئید از یک بچه شیطان بدتر هستند، عملکرد ضعیفی دارد و عملکرد ضعیف غدد باعث تشکیل غبغب می شود.

بیماری سینوزیت

فقط شما تنها کسی نیستید که دارای مشکلی مانند غبغب هستید. بعضی از افراد به عفونت سینوسی مبتلا هستند، تورم غدد لنفاوی می تواند باعث التهاب شود و صورت ها را پف کرده و عضلات گردن را آویزان کند. دلایل آن ممکن است ذاتی باشد یا به دلیل چند اختلال مزمن یا بیماری باشد، اما چگونگی خلاص شدن از شر غبغب یک سوال دائمی است که باید پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید:

درمان هایی برای غبغب

در بعضی موارد، هر چقدر هم که در کل سالم زندگی کرده باشید، غبغب شما باقی می ماند. اینجاست که درمان های زیبایی پوست به درد شما می خورد. این روش های درمانی چربی های سرسختی را هدف قرار خواهند داد که نه ورزش و نه رژیم غذایی قادر به غلبه بر آنها نیستند.

مرطوب کننده های صورت

مرطوب کننده های حاوی ویتامین های خاص و عصاره های گیاهی می توانند به سفت شدن پوست کمک کرده و پوست را آبرسانی کرده و ظاهر جوان آن را بازیابند. به دنبال محصولاتی بگردید که مخصوصاً برای سفت یا محکم کردن پوست گردن روی آنها برچسب خورده باشد. این مواد اغلب حاوی ویتامین C، عصاره چای سبز، کلاژن و سایر محصولات هستند.

ابزار ماساژ دادن

ماساژورهای طراحی شده برای سفت شدن گردن نیز می توانند برای کاهش چانه دوتایی برای شما مفید باشند. این ابزارها می توانند برای پوست کلاژن سازی را با خاصیت ارتجاعی تحریک کنند، چربی سوزی کنند و به گردش خون در بدن کمک کنند.

درمان های لیپولیز

اگر نتایج سریع تری می خواهید، ممکن است برای خلاص شدن از شر غبغب خود به دنبال درمان های لیپولیز باشید. برای کاهش دوبرابر چانه دو نوع روش اصلی درمان لیپولیز وجود دارد: تزریق و لیزر.

لیپولیز تزریقی شامل تزریق محلولی برای حل کردن سلول های چربی و کاهش غبغب است. بیماران باید این درمان را چند بار در فواصل ۴-۶ هفته دریافت کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. لیپولیز لیزری سلول های چربی را نیز هدف قرار می دهد اما تهاجمی نیست و چربی را از طریق انرژی گرمایی حاصل از پرتوی لیزر ذوب می کند. هر دو روش نسبتاً بدون درد هستند، گرچه عوارض جانبی مانند تورم، کبودی و درد بعد از آن ممکن است بوجود آید.

مزوتراپی (کیبلا)

مزوتراپی مشابه لیپولیز تزریقی است، زیرا همچنین شامل تزریق هدفمند یک محلول (اسید دئوکسی کولیک معروف به Kybella) است که سلول های چربی سرسخت را از بین می برد. با این حال، مزوتراپی به تزریق در مزودرم اشاره دارد، در حالی که تزریق لیپولیز به چربی زیر جلدی انجام می شود.

توجه داشته باشید که سایر تزریقات زیبایی پوست مانند بوتاکس و جوودرم ارتباطی با این تزریقات حل کننده چربی ندارند.

کول اسکالپتینگ

فرآیند فریز کردن چربی CoolSculpting®‎ یکی از روش‌های پیشگام غیرجراحی برای کاهش چربی است. این روش از خنک‌سازی کنترل‌شده برای از بین بردن چربی‌هایی استفاده می‌کندکه کاهش آن‌ها، حتی با استفاده از رژیم و ورزش، بسیار دشوار است. به نوعی CoolSculpting تا حدودی مانند لیزر لیپولیز عمل می کند، اما به جای ذوب سلول های چربی، آنها را منجمد می کند. این سلول های چربی مرده در نهایت از بین می روند. بنابراین حالا راهی برای شما وجود دارد تا بتوانید به ظاهر ایده‌آل خود برسید.

از بین بردن غبغب با ورزش

 همیشه به خودتان یادآوری کنید که زیبا هستید، وجود غبغب هرگز نمی توانند درخشش درونی شما را کم رنگ کنند. هرگز آن را پاشنه آشیل خود قرار ندهید و خود را فرومایه احساس نکنید. بلکه اعتماد به نفس خود را بالا ببرید، واقعیت ناخوشایند را بپذیرید و برای حفظ یک سبک زندگی سالم سخت کار کنید. چاق بودن بیش از حد می تواند شما را افسرده کند. ورزش کردن را پی بگیرید و ساختار طبیعی خود را به روشی سالم حفظ کنید.

برای خلاص شدن از شر غبغب، حتی جویدن آدامس به طور مرتب می تواند عضلات فک را به حرکت درآورد و چربی لجباز زیر چانه را به آرامی اما مطمئنا بسوزاند. ورزش منظم و کل بدن (چه کاردیو و چه تمرینات قدرتی) همچنین به کاهش چربی چانه و کمک به سلامت کلی بدن به عنوان یک پاداش به شما کمک می کند.

با تمرکز روی غذای مصرفی بدن همچنین می توانید از شر چانه اضافی خلاص شوید. سعی کنید روزانه سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید و از غذاهای فرآوری شده و سرخ شده و همچنین غذاهای سرشار از قند و چربی دوری کنید. برخی از چربی ها مانند اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند برای پوست و سلامتی شما مفید باشند. آووکادو، آجیل، روغن زیتون و ماهی حاوی این چربی های سالم هستند. با تمرکز بر رژیم غذایی، ممکن است وزن و همچنین برخی از چربی های میکروسکوپی که مسئول چانه اضافی هستند، کاهش پیدا کنید.

https://www.healthline.com/health/how-to-get-rid-of-double-chin

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button