برنامه ورزشی

شاید دشوارترین بخش قرار گرفتن در مسیر تناسب اندام و تغییر سبک زندگی، پا گذاشتن به یک محیط ورزشی جدید مثل باشگاه های ورزشی باشد.

این مورد یکی از اصلی ترین دلایل هفت حیات برای ارائه برنامه های تمرینی مختلف در منزل و یا در هر مکان دیگر می باشد.

 تمرینات ورزشی هفت حیات متناسب با سطح آمادگی جسمانی، تناسب اندام و اهداف شخصی شما می باشد، به همین دلیل این برنامه ها به شما کمک خواهند کرد تا در هر شرایط و سطحی که هستید شروع به تمرین کنید و به برترین اهداف خود دست پیدا کنید.

تمامی برنامه ها با توجه به مکان و تجهیزات ورزشی که هر فرد در دسترس دارد تهیه می شود و یا حتی می توانید به کمک مشورت با مربیان متخصص فقط برنامه های خاص مانند، تمرین با دمبل، کش، دستگاه، توپ،کتل بل، هالتر و یا حتی تمرین بدون تجهیزات را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های برنامه ی ارائه شده توسط تیم هفت حیات در نظر داشتن زمان محدود و موقعیت شغل و زندگی روزمره افراد است، که به این منظور برنامه های ویژه ای مانند تمرین در منزل و یا برنامه ی تمرین مادر و کودک برای شما طراحی می شوند.

یکی دیگر از اختصاصی ترین برنامه های ورزشی هفت حیات، برنامه های بدنسازی ویژه رشته های مختلف ورزشی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون و… می باشد که برای ورزشکاران در این رشته ها در نظر گرفته شده است.

برنامه تمرینی با فوم رولر

فوم رولر می تواند ابزاری مؤثر برای گرم شدن یا سرد شدن، قبل و بعد از تمرینات باشد. و ممکن است فواید آن در افراد مختلف متفاوت باشد. فوم رولر با نام های دیگری چون غلطک ورزشی، غلطک فومی و فوم رولر یوگا شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای فوم رولر و خطرات احتمالی آن، به علاوه چگونگی افزودن آن به برنامه روزمره، ادامه مطلب را بخوانید.

برنامه تمرینی با تخته استپ برای چربی سوزی و فرم دهی

ایروبیک استپ یک روش سریع برای تحریک قلب و حفظ تناسب اندام است. انجام این تمرین کاردیو همراه با برنامه ریزی می تواند به عنوان بخشی از یک کلاس تمرین گروهی به ایجاد انگیزه و ایجاد حس اجتماعی بودن کمک کند. همچنین می توانید این تمرین را تنهایی انجام دهید به شرط آنکه استپ قابل تنظیم یا چیزی شبیه به آن مانند جعبه محکم برای تمرین داشته باشید.

برنامه تمرینی کراس فیت

کراس فیت برای تمام افراد با سطوح آمادگی جسمانی مختلف مناسب می باشد. پژوهش ها نشان می دهد، مردان پس از ده هفته تمرین کراس فیت، با سطوح آمادگی هوازی و ترکیب بدنی مختلف توانستند به افزایش حداکثرVOmax2 خود و کاهش درصد چربی بدن دست یابند. کراس فیت هم راهی برای تمرین کردن است و هم راهی برای رقابت کردن.

برنامه تمرینی AMRAP

تمرینات AMRAP ساده، سخت و موثر هستند. AMRAP مخفف ( as many round as possible ) است. به این معنی که در یک مدت زمان مشخص بیشترین تعدادی را که می توانید انجام دهید. این تمرینات می توانند برای هر کسی در هر سطح آمادگی جسمانی مفید باشند.

برنامه تمرینی برای زیر شکم

اکثر افراد یا حداقل افرادی که ورزش می کنند و اهداف تناسب دارند می دانند که نقطه ای از بدن وجود دارد که چربی های آن ناحیه به سختی از بین می رود و حتی شاید برخی پس از مدت ها تلاش نتوانستند در این ناحیه کاهش چربی داشته باشند. بله درست حدس زدید! عضلات شکم و به طور خاص تر عضلات زیر شکم.

برنامه تمرینی با کش مقاومتی

دمبل و هالتر ندارید؟ هیچ مشکلی نیست. با این تمرینات با کش عضله سازی کنید، افزایش سایز عضله و قدرت داشته باشید. دمبل ها، کتل بل ها، میله های بارفیکس که در بین چارچوب در نصب می کنید، جزو تجهیزات تمرینی بسیار عالی هستند. به نظر شما شخصی وجود دارد که تمایل به دشاتن یک دستگاه ال اپتیکال در منزل و یا یک تردمیل نداشته باشد؟

برنامه تمرینی برای بالا تنه

تیم هفت حیات در این متن تمرینات شگفت انگیزی برای عضلات بالا تنه شامل عضلات سینه ای، بازو ها، شانه و دیگر عضلات را به شما معرفی می کند تا در برنامه تمرینی خود از آن ها استفاده کنید و علاوه بر دریافت بهترین نتیجه از تمرینات خود از انجام دادن آن لذت ببرید.

تمرینات مناسب ورزشی برای افراد ۴۰ سال به بالا

همه ی ما باید بدانیم هرگز برای رسیدن به تناسب اندام دلخواه و بهرمند شدن از سلامتی دیر نیست. در واقع، افزایش فعالیت بدنی از چهل سالگی به بعد منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و مرگ ومیر می شود.

تمرینات با وزن بدن برای عضله سازی

تمرینات با وزن بدن چیست؟ در طول روز تمامی افراد شاغل زمان طولانی را در محل کار سپری می کنند، حتی ممکن است که برخی شیفت شب هم داشته باشند. این روز ها بسیاری از مردم در طول روز تقریباً کل زمان خود را بیشتر صرف کار می کنند.

صفر تا صد تمرینات فانکشنال در خانه

تمرینات فانکشنال اصطلاحی است برای توصیف تمریناتی که شامل فعالیت های روزمره زندگی می شود و به شما کمک می کند تا بتوانید با سهولت بیشتری آن ها را انجام دهید.

تمرینات ورزشی سرگرم کننده و مفید برای کودک و مادر

ورزش بعد از زایمان به شما کمک می کند تا وزن خود و کودک را با گذشت زمان کاهش دهید، اما فواید آن فراتر از کاهش وزن است. هم چنین می تواند استرس را از بین ببرد، وقتی بدن شما کم خواب است به بدن شما انرژی می دهد، به بدن کمک می کند تا هورمون های بعد از تولد کودک را متعادل کند

برنامه تمرینی HIIT

شما هر تمرینی را که برای ورزش کردن انتخاب کرده باشید، احتمالاً در مورد تمرین با شدت زیاد (HIIT) که تمرین بسیار خوبی است چیزهایی شنیده اید. اما واقعاً HIIT چیست و چگونه می توانید از آن برای استفاده بیشتر در تمرینات خود بکار بگیرید؟

بهترین تمرینات برای سیکس پک| برنامه تمرینی سیکس پک

برای ساخت سیکس پک باید بسیار سخت کوش باشید و پشت کار زیادی داشته باشید. اما نکته ی مثبت این تمرینات این است که می تواند در هر مکانی و تحت هر شرایطی این تمرینات را انجام دهید.

بهترین تمرینات سرشانه در خانه| با دمبل و کش

عضلات شانه در بسیاری از فعالیت های روز مره نقش دارند هم چنین نقش بسیار مهمی در بسیاری از حرکات ورزشی دارد. تعداد کمی از عضلات به اندازه شانه ها در تمرین روزانه شما نقش دارند.

بهترین و کامل ترین برنامه های بدنسازی برای تازه کارها

به عنوان یک فرد مبتدی که می خواهد شروع به انجام تمرینات ورزشی کند، باید بیاموزید که چگونه به عضلات خود فشار وارد کنید به نحوی که دچار آسیب دیدگی نشوید.

بهترین تمرینات کششی+۱۵ حرکت کششی با تصویر

تمرینات کششی که یک جزء مهم در آمادگی جسمانی کلی است، برای بهبود برای انعطاف پذیری، موبیلتی ( آزادی حرکت یا تحریک پذیری )، قدرت، توان و استقامت بسیار مهم است. همچنین کشش می تواند درد ناشی از بیماری های مزمن مانند آرتروز و کمردرد را کاهش دهد.

انوع تمرینات انعطاف پذیری برای افزایش انعطاف بدن

برخورداری از انعطاف پذیری مناسب در هر سنی برای جلوگیری از آسیب دیدگی و حفظ تحرک و بهبود عملکرد عضلات مهم است.

همه چیز درباره بارفیکس زدن | از افزایش قد تا عضله سازی

این حرکت، یکی از حرکاتی است که به افزایش قد کمک می کند و می توانید حتی در منزل آن را انجام دهید. روش های زیادی برای انجام حرکت بارفیکس وجود دارد. بنابراین، در ادامه با ما باشید تا بدانید که چگونه بارفیکس به افزایش قد و عضله سازی کمک می کند.

۲۸ تمرین ساده برای فرم دهی باسن در خانه

برای یک تمرین ساده که در آن عضلات باسن هدف قرار بگیرد، تنها کاری که باید انجام دهید پیاده روی است. برای بیشترین تأثیر شکل دادن به گلوت، تپه نوردی کنید. در این حالت کالری اضافی نیز سوزانده می شود. در تردمیل می توانید این اثر را با استفاده از شیب ۵٪ تا ۷٪ دریافت کنید.

تمرینات برای لاغری مناسب افراد دارای فشار خون بالا

خطر ابتلا به فشار خون بالا با بالا رفتن سن افزایش می یابد. اما می توان با انجام برخی از تمرینات ورزشی، با این بیماری مقابله کرد، با ورزش کردن و فعالیت بدنی منظم می توان فشار خون بالا را کنترل کرد.

برنامه تمرینات هوازی

ورزش هوازی به معنای “همراه با اکسیژن” است و نیاز به اکسیژن در فرآیند تولید انرژی و سوخت و ساز بدن محسوس می باشد. در طی فعالیت هوازی، تنفس وضربان قلب شما افزایش می یابد. ورزش هوازی به سلامت قلب و ریه ها و سیستم گردش خون کمک می کند و شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع، شنا، دویدن یا دوچرخه سواری می شود.

تمرین اصلاح قوز پشت

در این مقاله برای رفع قوز پشت ۹ تمرین اصلاحی به همراه آموزش حرکات اصلاحی آورده شده است پس ما را همراهی کنید.

اصلاح افتادگی شانه | درمان با ۱۶ حرکت اصلاحی

زندگی با وضعیت بد بدن می تواند چیز خطرناکی باشد. عدم تعادل عضلات و رباط ها که در نتیجه چیدمان نامناسب ایجاد می شود، می تواند به انواع مشکلات منجر شود: